Filozofie školy
V Základní škole Magic Hill připravujeme žáky už od nulté přípravné třídy až po devátou na budoucí život. Při výuce se zaměřujeme na komplexní rozvoj každého jednotlivce. V centru celé filozofie je žák, který rozvíjí své dovednosti, získává vědomosti a formuje postoje.
Vycházíme z principů dovedností 21. století. Vnímáme výuku jako základ pro další neustálé, celoživotní učení, jako nezbytnou podmínku úspěchu v rychle se měnícím světě. Žáci dnes nemají pouze získávat znalosti vycházející z minulosti, ale mají si osvojit dovednosti (tzv. soft skills), pak budou schopni reagovat, adaptovat se, aplikovat a rozvíjet získané vědomosti.
V naší škole vycházíme z definice 4 C soft skills – communication, cooperation, critical thinking, creativity (4 K = komunikace, kooperace, kritické myšlení, kreativita), rozšířené o 2 C – citizenship a character (občanství a odpovědnost).
Z těchto dovedností jsme vytvořili rámec pro rozvíjené kompetence našich žáků, které systematicky budujeme prostřednictvím výukových metod, propojeného obsahu učiva, aktivity přenášené na žáky. Roli učitele ve vzdělávacím procesu chápeme jako průvodce a spolutvůrce, který nejen vede žáky, ale současně se sám rozvíjí a učí. V hodinách zařazujeme aktivizující formy práce, prožitkové učení, propojujeme témata se současným reálným světem, otevíráme společenské problémy, klademe důraz na udržitelný rozvoj a odpovědnost jedince za vlastní budoucnost.
Uplatňujeme moderní trendy ve výuce, vycházíme z didaktických zásad kritického myšlení, vyučujeme matematiku metodou profesora Hejného, psací písmo učíme metodou Comenia Script, čtení vyučujeme genetickou metodou, součástí výuky jsou metody projektového učení (PBL / Project Based Learning). Stanovujeme měsíční či dvouměsíční témata, učivo se tak propojuje do větších celků, smysluplně a pro žáky motivačně.
Žáky hodnotíme především formativně, důležitá je zpětná vazba dítěti, vedeme žáky rovněž k sebehodnocení vlastní práce a stanovování osobních cílů. Pro poskytování zpětné vazby máme propracovaný systém vycházející z individuálních cílů žáka a sledování jeho pokroku. Běžnou součástí hodin je vzájemná popisná zpětná vazba mezi žáky, reflexe každé vyučovací jednotky či výukového tématu, sebehodnocení, pravidelně realizujeme dotazníková šetření mezi žáky i učiteli.
Důležitou složkou výuky a života školy jsou také celoškolní projekty umožňující spolupráci napříč ročníky a realizování společných cílů s přesahem běžné školní práce. Vedeme žáky k přebírání spoluodpovědnosti, ve škole pracuje školní parlament, EKO tým, spolupracujeme s charitativními organizacemi, jsme partnery pacientské organizace – Klub nemocných cystickou fibrózou, jsme členy projektu Skutečně zdravá škola. Přinášíme do školy mnoho aktuálních společenských témat, zveme odborníky a osobnosti z praxe pro obohacování výuky, reálný kontext, inspiraci a motivaci žáků.