Semínkovna aneb sázej, sklízej, sdílej
Zasít, sklidit, usušit, složit pytlíčky, naplnit pytlíčky semeny a sdílet. To je ve zkratce popis procesu, na kterém se z velké části podílejí naše děti.
Na našem blogu s vámi chceme sdílet názory a komentáře k tématům souvisejícím se stavem školství u nás a současně přinášet příklady z naší školní praxe. Můžete se u nás inspirovat, můžete s námi souhlasit, nebo nemusíte, v každém případě budeme rádi, pokud budete sami o něco více přemýšlet do jaké školy a proč dáváte své dítě, případně v jaké škole sami učíte.
Zasít, sklidit, usušit, složit pytlíčky, naplnit pytlíčky semeny a sdílet. To je ve zkratce popis procesu, na kterém se z velké části podílejí naše děti.
Děti v Africe si sněhuláka nikdy nepostaví, mnozí z nich se ale nedostanou ani do školy. Na první informaci nic nezměníme, s tou druhou je v našich silách něco udělat.
3. březen je Mezinárodním dnem divoké přírody. O přírodu se ale můžeme starat nejen o významných dnech, tedy dnes, zítra a každý další den!
Zimní období je čas, kdy volně žijící zvířata ocení pomoc člověka více než kdy jindy. Z otevřené krajiny zmizela značná část přirozených přírodních zdrojů, i ptačí potravy. A když zem, stromy a keře pokryje sníh, je nejvyšší čas nasypat ptáčkům zrnka do krmítka nebo rozvěsit jednorázová krmítka.
Loni se na farmě vystřídaly téměř všechny třídy naší školy, většina dvakrát a některé i vícekrát. Stejně tak poctivě dochází školka a na farmu zavítaly i školy z blízkého i vzdálenějšího okolí. Z největší dálky k nám přijela skupina španělských studentů. Za rok farmu navštívilo skoro 1 000 dětí. Děti se na farmu přicházejí učit o přírodních souvislostech,…
Co je to wellbeing jste určtitě už slyšeli, jak probíhá v naší škole si můžete přečíst v následujícím textu, který byl otištěn v časopise Zápraží.
O well-beingu ve školách už jsem psala. Nechci zde znovu opakovat, proč je celková pohoda, vnitřní klid a pocit bezpečí důležité pro aktivní učení. Škola nestojí mimo realitu, musí být místem, kde se děti mají aktivně připravovat na budoucnost. Dnes bych, ve světle všech změn současného světa, přidala, že děti se mají připravovat i na…
Letošní únor si zřejmě málokdo spojí s něčím jiným než s válkou na Ukrajině. Smutné a naprosto nečekané. Co dělat? Jak pomoci? Kde a s čím se efektivně zapojit? Tak se tehdy ptali mnozí z nás a samozřejmě i my ve škole. Naše zkušenost se začleněním ukrajinských dětí je veskrze pozitivní.
Debata o reformě českého školství je v plném proudu, doufejme, že i práce na ní. Ministr školství představil 10 svých externích poradců, kteří s ní mají pomoct. Pokud nebudou na ředitelských místech zapálené moderní osobnosti, které mají vizi, orientují se ve světě, dokáží předvídat, co přijde a co skutečně mají děti umět, budeme svědky sáhodlouhých debat na…
Kvalifikace učitele nerovná se kvalita. Přečtěte si zamyšlení nad příkladem učitelky češtiny šířící dezinformace mezi žáky.