Okénko do školní kuchyně aneb co jedí naši žáci
Víte, že střeva jsou vědeckou obcí označována za náš druhý mozek? Jsou totiž nejen centrem trávicí činnosti, ale ovlivňují i naši psychiku.
Na našem blogu s vámi chceme sdílet názory a komentáře k tématům souvisejícím se stavem školství u nás a současně přinášet příklady z naší školní praxe. Můžete se u nás inspirovat, můžete s námi souhlasit, nebo nemusíte, v každém případě budeme rádi, pokud budete sami o něco více přemýšlet do jaké školy a proč dáváte své dítě, případně v jaké škole sami učíte.
Víte, že střeva jsou vědeckou obcí označována za náš druhý mozek? Jsou totiž nejen centrem trávicí činnosti, ale ovlivňují i naši psychiku.
Návrat dětí do škol je priorita. Bohužel ne všechny děti jsou, zdá se, prioritní. Do škol se musí vrátit všichni žáci a studenti. Zkušenosti našich deváťáček po návratu do školy čtěte v příspěvku.
Often as a teacher, one of the issues that I come up against is keeping my students motivated, engaged, and involved in learning a second language.
Od pondělí 12. dubna přibyla do činnosti škol nová, testování dětí antigenními testy čínské provenience na přítomnost nového koronaviru. A to v situaci, kdy všichni už předem očekávají minimální záchyt pozitivity pro nevhodný výběr testovací metody.
V říjnu loňského roku jsme se dotazovali na ministerstvu zdravotnictví, jak jsou vyhodnocována epidemiologická data a jak se podle nich bude postupovat v případě opatření přijímaných pro školy.
Nedávno jsem od mé kolegyně Mel, která v naší škole zastřešuje výuku angličtiny, dostala pozvání zúčastnit se online setkání žáků 8. a 9. ročníku s několika odborníky z oblasti psaní, herectví, režie, tance a umění obecně.
Ministerská novela zákona o pedagogických pracovnících rozvířila debatu kolem toho, zda otevírat školské brány učitelům, kteří nemají pedagogické vzdělání. Předvolební rok vždy přináší více diskusí kolem vzdělávání.
Inviting guests to the lessons is beneficial for everybody. While it is easy to see the importance and the benefits of inviting guest speakers in the classroom with children, often unseen are the benefits for teachers themselves.
Zažili jste „pěstitelky“? Pak se můžete zcela mylně domnívat, že tím samým prochází dítko, které přijede na naši školní farmu. Omyl. Farma, to je učení venku.
Je to něco přes rok, kdy se školy ze dne na den uzavřely. Můj syn, tehdy žák 4. třídy, jindy doslova lačnící po škole, se překvapivě zaradoval, a stejně jako většina dětí, se vezl na vlně nadšení „hurá zavřela se škola, budou prázdniny“.