Nabídka programů
Kromě výuky pracovních činností spojených s ekologickou formou zahradničení, péčí o půdu, údržbou zahrady, starostí o domácí zvířata je možno farmu využívat k výuce přírodopisu, biologie, prvouky, pro environmentální programy, ale také na hodiny matematiky, českého jazyka či výtvarné, pracovní výchovy, tělesné výchovy a výchovy ke zdraví.
Pro zájemce, organizace, firmy i veřejnost nabízíme možnost prohlídek farmy, pronájmu prostor pro skupinové akce, workshopy, teambuildingové akce a oslavy.
Ukázky výukových programů
Pro žáky i zájemce z ostatních mateřských, základních i středních škol nabízíme několik výukových programů přizpůsobených věku dětí, ročnímu období i požadovaným výstupům výuky v jednotlivých ročnících ZŠ. Je možno také program sestavit na míru vzdělávacím potřebám konkrétní školy či třídy. V případě zájmu se obraťte na koordinátorku programů.
Obvyklý počet dětí v jedné výukové skupině je, podle věku, 20 – 25. Požadujeme doprovod minimálně jednoho pedagoga na 15 žáků. Zodpovědnost za žáky nese plně pedagogický doprovod, zaměstnanci farmy odpovídají pouze za výukový program.
Prosíme zohledněte, že program probíhá venku, a podle aktuálního počasí doporučte žákům vhodné venkovní oblečení na práci a delší pobyt venku.
Cena programu
Cena za jedno dítě/žáka je obvykle 90,- Kč v závislosti na délce programu. Pedagogický doprovod zdarma. Cena prohlídky farmy bez výukového programu je 60,- Kč na žáka.
Cena zahrnuje lektorský program včetně podpůrných materiálů a slouží k podpoře provozu farmy. Podle aktuální sezóny si děti podle zvoleného programu odnesou z farmy malou výslužku.
Na farmě je zajištěn pitný režim, veškeré zázemí i pro celodenní pobyt, jsme schopni zajistit dodávku stravy z naší školní kuchyně.
Pitný režim je součástí programu a je zdarma.
Programy probíhají v sezóně vždy od jara do podzimu.
Nevybrali jste si? Můžeme vám připravit program na míru – farma nabízí mnoho témat od nářadí po umění formou Land-Art. Napište nám svoji představu na farma@magic-hill.cz, spojíme se s vámi.
A1. JARO A PŘÍRODA SE PROBOUZÍ
MŠ; 1.-5. třídy ZŠ
Která kytička bývá prvním poslem jara? Víte, co je předjaří a jak se pozná? Povíme si, podle čeho v přírodě pozorovat, že jaro se blíží.
Změříme teplotu půdy a podíváme se, co se všechno na jaře děje pod zemí. Prozkoumáme pupeny stromů a zkusíme podle nich určit, o který strom jde. A proč se asi prvním malým zajíčkům říká březňáci?
A2. BYLINKY aneb léčivá síla přírody
všechny ročníky ZŠ
Naučíme se zrakem i čichem poznávat základní bylinky – pro čaj, do kuchyně i na stonání. Ukážeme si, jak si je snadno pěstovat i doma v květináči.
Povíme si, co je to herbář a jak si jej snadno vyrobit? Ukážeme si sušičku na bylinky a povíme si, jak správně bylinky sušit. Uvaříme si na ohni bylinkový čaj a bude-li dost času, zvládneme i bylinkové mýdlo. více…
A3.PŮDA JAKO HOUBA aneb proč potřebujeme chránit půdu, když chceme chránit klima Planety
3.-5. třídy ZŠ, 2.stupeň ZŠ
Proč se počasí zbláznilo? Jaký je rozdíl mezi dnešním počasím venku a klimatem? Jaký vliv na klima Planety má člověk tím, jak hospodaří?
Dozvíte se, jak můžeme správnou péčí o půdu Planetu chránit. Proč funguje zdravá půda jako houba? Prozkoumáme strukturu půdy a vysvětlíme si její schopnosti ukládat v sobě oxid uhličitý. Vysvětlíme si, co je to biouhel, jak jej vyrobit (bude-li vhodné počasí a dostatek materiálu na farmě, můžeme si výrobu ukázat) a pro koho je v půdě pak důležitý.
Pokrývá výstupy předmětu Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce a průřezová témata Kooperace, Řešení problému, Vztah člověka k prostředí.
A. KRÁLOVNA ŽÍŽALA aneb půda, základ života
MŠ; 1.-5. třídy ZŠ
Co je půda a kde se vzala? Kdo ji k životu potřebuje a kdo v ní navíc i žije? Prozkoumáme z čeho se půda skládá.
B. VSTÁVEJ SEMÍNKO, HO-LA-LA aneb cesta od semínka k rostlince
MŠ; 1.-5. třídy ZŠ
Je v žaludu celý strom? Co všechno potřebuje semínko, aby mohlo vyklíčit a rostlinka růst?
C. MRKEV MÁ RÁDA CIBULI aneb vybíráme správné sousedy na záhon
MŠ; 1.-5. třídy ZŠ
Může mít opravdu mrkev ráda cibuli? Jak dlouhé kořínky má vlastně mrkev a jak dlouhé cibulka?
D. SPOLEČENSTVO STROMU aneb proč nechce strom růst sám
MŠ; 1.-5. třídy ZŠ
Co myslíte, má strom na zahradě rád společnost? A bude spokojenější, pokud se o něj budeme starat?
E. SOUSEDÉ FARMÁŘE aneb kdo tady s námi žije a roste
1.-5. třídy ZŠ
Rozhlédneme se po okolí, kdo a co všechno v okolí farmy žije a roste, koho můžeme vidět na poli, v lese, jsou k užitku nebo farmáře ohrožují?
F. STROMY A KEŘE aneb proč je potřeba sázet stromy
3.-5. třídy ZŠ; 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
Jaké stromy můžeme vidět na farmě a v přilehlém lese, jaké je jejich stáří, jak to můžeme poznat, jaké druhy stromů a keřů tady odjakživa rostly.
G. PŘÍRODA FARMAŘÍ aneb proč nepotřebujeme na farmě chemii
3.-5. třídy ZŠ; 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
Existuje v přírodě plevel? A co jsou to pesticidy, herbicidy, fungicidy? My na farmě chemii nechceme.
H. VODA – co dodat….
3.-5. třídy ZŠ; 2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
Víte, co je to malý vodní cyklus a proč je důležitý? Jak může farmář nebo zahradník ovlivnit koloběh vody?
I. ZVÍŘATA NA FARMĚ aneb koloběh života a živin
2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
Proč je kráva důležitá i pro vegetariána? Jaký je rozdíl mezi chlévskou mrvou a kravským hnojem?
J. NÁŘADÍ aneb fyzika a taky posilovna na poli
2. stupeň ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
Kolik druhů zahradního nářadí znáte? Umíte je použít na vhodný druh práce, správně držet a správně odložit?
K. LAND ART aneb umění v přírodě a příroda v umění
pro všechny věkové kategorie
Na farmu se můžeme dívat i jinak, jako na ateliér a galerii pod otevřeným nebem.