Zajímavosti ze školy

Zde vás seznamujeme se zajímavými výukovými projekty jednotlivých tříd, úspěchy různých akcí, zkrátka o všem zajímavém, co se událo u nás ve škole, a co stojí za pozornost.

 

Aktuální vydání školního vysílání

tvlogonewke stažení ZDE

Ředitel školy obdržel nominaci na GLOBAL TEACHER PRIZE  více zde

 

Komiks o životě Joachima Barrande

Komiks vytvořený v rámci individuálního projektu žákyní 6. třídy naší školy byl vystaven jako trvalá součást expozice v památníku ve Skryjích.  Podle paní průvodkyně je komiks populární a čtou si ho se zájmem nejen děti, ale i dospělí.

 

Kolumbus a Minecraft

Žáci 6. třídy při práci na svých individuálních projektech pracovali na tvorbě modelu Kolumbových lodí v prostředí Minecraftu. V průběhu osmi týdnů se žáci museli důkladně obeznámit s plány Kolumbových lodí,  museli např. přesně určit, kde byla na lodi situována Kolumbova kajuta, kde kompas, atd., studovali řezy, pohledy, půdorysy, řešili problematiku osvětlení jednotlivých prostor lodí, atd.

Ukázku výstupu z projektu najdete ZDE

 

b   a

Světový den tučňáků

Každý rok 25. dubna začíná migrace tučňáků kroužkových z Antarktidy na sever, odkud se vracejí až s příchodem zdejšího jara.
Greenpeace Antarktidu pomohli v roce 1991 zachránit. I my jsme se přidali k iniciativě a tento den jsme si život tučňáků společně připomněli.

WP_20170425_10_10_42_Pro WP_20170425_10_10_20_Pro WP_20170425_10_09_56_Pro WP_20170425_10_09_41_Pro

 

Případ Milady Horákové v 5. třídě

Do obtížného tématu se pustila pátá třída – děti nastudovaly z dobových zdrojů dostupných na internetu průběh vykonstruovaného procesu s JUDr. Miladou Horákovou, domluvily se na scénáři, zajistily si kulisy a kostýmy a natočily vlastní rekonstrukci událostí ve formě černobílého dokumentu. Ten můžete nalézt zde: https://www.youtube.com/watch?v=MqG0KXgvBLw.

 

WP_20170419_09_34_22_Pro (2) WP_20170419_09_49_01_Pro (2)

 

Den pro Tibet – čtěte o nás

Tibet1Tibet2

Projekt 5. třídy – Osobnosti 1. republiky

20170331_102245 20170331_102338           IMG-20170331-WA0003   IMG-20170331-WA0006 IMG-20170331-WA0007 IMG-20170331-WA0008    IMG-20170331-WA0014 IMG-20170331-WA0015  IMG-20170331-WA0018 IMG-20170331-WA0019

Naši žáci v domově seniorů Na Kavčí skále

Pravidelně navštěvujeme domovy seniorů v Říčanech, kde kromě kulturních vystoupení organizujeme i společné výtvarné činnosti.

  17203180_10206541205247932_3869889754570795300_n 17190478_10206541530056052_1471056847832313595_n 17098593_10206541202807871_5356917306724554722_n

 

 

 

 

Výukový projekt HEURÉKA

žáci 6. třídy presentují výsledky svého individuálního projektu. Žáci druhého stupně pracují v rámci tématu na vlastním projektu dle zvoleného cíle, na konci dvouměsíční práce presentují odborným garantům předmětu i spolužákům své výsledky.

Presentace výsledků Den 1 ke shlédnutí zde

Presentace výsledků Den 2 ke shlédnutí zde

 

 

Masopustní rej

IMG_20170228_130740

28. února jsme si připomněli tradici Masopustu. Zvyklosti našich předků jsme si představili na celoškolním projektu, součástí byl pochod maškar, pohřbení basy, vystoupení hospodáře a hospodyně, návštěvy sousedů a samozřejmě bohaté občerstvení.

 

Video z masopustního reje ke shlédnutí zde

 

 

 

Talent show

IMG_20170223_145426_1_1

 

Každý jsme v něčem dobrý! Heslo našeho již tradičního celoškolního projektu symbolizuje cíl této akce, to je ukázat, že každý můžeme dosáhnout vlastní pílí, tréninkem a trochou talentu velkých výsledků. Finále za účasti žáků celé školy mělo skvělou atmosféru a je nutno ocenit nejen ty, kteří soutěžili, ale i ty, kteří povzbuzovali a fandili a každé vystoupení ocenili bouřlivým potleskem. Všechny děti tím vlastně prokázaly velkou dovednost, protože projevily týmovou podporu, vzájemný respekt, nesobecký přístup a velkou dávku kamarádství. Sledujte video záznam z finálového kola : ZDE

 

 

 

 

Výuka příběhem

logo_IVIV_barevne (2)Sledujte velký třídní projek 3. třídy – Farma. Děti čeká hodně práce, radosti a zážitků. Děti se stávají farmáři  a přebírají zodpovědnost za své společné dílo. Ve svých rolích jednají a rozhodují o důležitých momentech v životě komunity farmářů. Tato výuka příběhem (storylines) vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými. Průběžně můžete sledovat dění na farmě na webových stránkách, které jsme v souvislosti s projektem vytvořili  http://magicfarm

Najdete zde zajímavosti z deníků, které si farmáři píší, fotogalerii a další zajímavosti. Děti vám jistě rády vše okomentují.

 

Sledujte také projekt 2. třídy – Výuka příběhem zde. Příběh je skvělým nástrojem pro rozvoj životních (klíčových) kompetencí žáků. Je také inspirací pro širokou škálu aktivit v různých předmětech: bádání, diskuze, kritické zkoumání informací, psaní apod. Příběh dává žákům smysluplný kontext výuky, umožňuje propojování předmětů a má velký potenciál pro inkluzi, protože umožňuje diversifikovanou práci se skupinami ve třídě. V tomto přístupu (storylines) jsou žáci 1. stupně ZŠ vtaženi do příběhu, který se stává osou výuky po dobu dvou až tří měsíců. Žáci si vytvářejí prostředí a role ve zvolené komunitě. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu.

 

Výuka ICT v 5.třídě prakticky

za asistence servisního technika ze spolupracující IT firmy jsme rozebrali na prvočinitele počítač. Děti by nyní měly poznat a dokázat pojmenovat základní součásti počítače (procesor, harddisk, motherboard, paměť) a vysvětlit jejich funkci. Můžete je z toho doma vyzkoušet podle přiložených fotografií 🙂 Jak moc dávaly pozor se také ukázalo v testu, který přišel vzápětí – viz skolaonline.cz. Nakonec si každý odnesl domů suvenýr, čili kus hardware, který získal v tombole.

Podle našich prvňáčků máme ty nejlepší učitelky

Naše škola je spolupracující školou Pedagogické fakulty UK Praha. Studenti primární pedagogiky této fakulty pravidelně absolvují studijní praxi v naší škole. Zaujala nás esej studentky, která u nás takovou praxi absolvovala. Čtěte zde: Charakteristika učitele

Zajímavé odkazy

Z tisku

jak jsem málem nezaložila školu_1jak jsem málem nezaložila školu_2

Naše videa